Page 13 - Automobile-Magazine-Nisan-Mayıs-2002
P. 13

yundai  Motor Company, Güneydoğu  Asya’daki ilk  fabri-
                                                                     kasını Endonezya’nın başkenti Jakarta’da açtı. Endonezya
                                                                     hükümetiyle Hyundai’nin Güneydoğu Asya pazarları için bir-
                                                             H likte adım attığı bir üretim merkezi olan fabrika, özel anlaşma
                                                              ile resmileştirilerek hizmete başladı. Hyundai Motor Grubu Yönetim Ku-
                                                              rulu Başkanı Euisun Chung, hizmete açılan yeni fabrikayla ilgili olarak;
                                                              “Bu tesis, otomotiv endüstrisinde ve özellikle elektrikli araçlar alanın-
                                                              da kilit bir rol oynayacak. Ayrıca, şu anda yapım aşamasında olan pil
                                                              hücresi tesisi aracılığıyla da Endonezya’da elektrikli araç ekosisteminin
                                                              kurulmasına katkıda bulunmaya devam edecek. Endonezya’nın küre-
                                                              sel piyasalarda önemli bir rol oynamasına daha fazla yardımcı olacak
                                                              ve aynı zamanda Hyundai’nin gelecekteki teknolojilerinin temel üre-
                                                              tim merkezi olacak” dedi. Endonezya Hükümeti, 2030 yılına kadar
                                                              130.000 adet kamu aracını elektrikli modellere dönüştürmek istiyor.
                                                              Bu  hedef  doğrultusunda,  EV  ekosisteminin  genişletilmesine  öncülük
                                                              ediyor.

                                                                    olvo Cars’ın, 90 ve 60 Serisi modelleri için geliştirildiği yeni
                                                                    Recharge elektrikli plug-in hybrid  motor seçeneği, elektrik-
                                                                    li sürüş menzilini önemli ölçüde artırırken, düşük CO2 emi-
                                                              V syonları, yüksek performans ve artırılmış bir sürüş kapasitesi
                                                              sunuyor. Volvo Cars’ın yeni ve gelişmiş plug-in hybrid sisteminde, sa-
                                                              dece elektrikli sürüşte menzil tek bir şarjla 90 kilometreye* kadar çık-
                                                              abiliyor. Ortalama bir premium otomobil sahibinin hafta içleri, günde**
                                                              50 kilometreden daha az otomobil kullandığı  düşünülürse, otomo-
                                                              billerini evde şarj eden Volvo sürücülerinin büyük çoğunluğu için, yeni
                                                              Volvo  elektrikli  plug-in  hybrid  ile  günlük  kullanımda  sadece  elektrik
                                                              modu yeterli olacak.
                                                                      otorla ilgili yapılan temel geliştirmeler arasında, nominal en-
                                                                      erjiyi 11,1 kWh’den 18,8 kWh’ye çıkarmak için üçüncü bir
                                                                      hücre katmanına sahip yeni bir uzun menzilli pil ve 145 hp
                                                             M güç sağlayan bir arka elektrik motoru yer alıyor. Ek elektrik
                                                              gücü, toplam gücü Recharge T8 modelleri için 455 hp’ye çıkartıyor.








                                                                                                                    13

                                                                                                                      MAGAZINE.COM.TR








                                                  ullanılmış otomobil ticaretinde online kanalların önemi hızla artıyor. Pandemi etkisiyle
                                                  daha  da  hız  kazanan  uzaktan  alım-satım  pazarındaki  büyüme  hızı,  girişimcilerin  de
                                                  dikkatini çekiyor. Yakın zamanda önemli yatırımları ülkemize çeken online ikinci el ti-
                                           K caretinin cazibesi teknoloji yatırımlarının da artmasına vesile oluyor. Bunlardan biri de   AUTOMOBILE
                                            Doğan Trend Otomotiv ile birlikte ülkemize giriş yapan Autofox yapay zekâ destekli araç görseli
                                            optimizasyon çözümü oldu. Doğan Trend Otomotiv Grubu’nun CEO’su Kağan Dağtekin ise,
                                            “Otomotiv sektörü her yönden dönüşüm ve değişim içinde. Tüm sektör oyuncuları gibi biz de
                                            bu dönüşüme uyum sağlamak için çalışıyor, yenilikleri takip ediyoruz. Şirketimiz içinde adeta
                                            bir yatırım ofisi gibi çalışan iş geliştirme birimimiz hem trendleri takip ediyor hem de ülkemizden
                                            ve yurtdışından yeni girişimleri sürekli inceliyor. Merkezi Almanya’da bulunan Autofox ile kendi
                                            süreçlerimizi desteklemek üzere çözüm ararken tanıştık. Yapay destek çözümüyle ilgimizi çekti
                                            ve sadece kendimiz için çözüm ararken sektörün de ilgisini çekeceğini düşünerek Türkiye’de-
                                            ki iş ortağı olduk. Doğan Trend Otomotiv olarak; otomotivin mobiliteye evrildiği bu dönemde
                                            teknoloji ve elektrikli dönüşümünün merkezinde olmaya gayret ediyoruz” dedi. Konu ile ilgili
                                            değerlendirmede bulunan Doğan Trend Otomotiv İş Geliştirme Direktörü Cem Aşık, “Autofox ile
                                            yalnızca akıllı telefon kullanarak, özel bir donanım gerekmeksizin stüdyo kalitesinde kurumsal
                                            firma logolarıyla optimize edilmiş araç fotoğraflamak mümkün. Ticari kullanıcılar düşünülerek
                                            geliştirilmiş ara yüzüyle tüm işlemler kullanıcının kendisi tarafından kolaylıkla gerçekleştirilebiliy-
                                            or. Oto galerileri, ticari aracı ve otomotiv firmalarının ilgisini çekeceğini düşündüğümüz Autofox,
                                            üyelik usulü ile çalışıyor. açıklamalarında bulundu...

                                                                                                               10.YIL
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18