Page 8 - Automobile-Magazine-Nisan-Mayıs-2002
P. 8

DACIA DUSTER 2 MİLYON SATIŞ
        BAŞARISINA ULAŞTI                                    40 kez ödüllendirildi!
                                                             Tasarımcılar ve mühendisler böyle benzersiz bir araç yaratmak için her şeyi
                                                             yaparken, üretim ekipleri de bu zorluğun üstesinden geldi. Bükreş’e 200 km
              ibirya soğuğundan Fas çölüne kadar pek çok
              coğrafyaya ulaşan, SUV araçları geniş kitlelere ulaştıran   uzaklıkta bulunan Pitesti (Mioveni) tesisi, Duster üretimi için iyileştirildi. Entegre
              ikonik bir model olan Duster, 60’a yakın ülkede 2 mily-  platformlar, parça hazırlama için özel kit oluşturma alanları, AGV arabaları ve
        S on adet satış başarısına ulaştı. Dacia tarafından 2004   her operasyona uyarlanan ergonomik çalışma istasyonları üretim verimliliğini
        yılında yollara çıkmaya başlayan Logan’ın ardından 2010 yılın-  destekliyor. Duster, Romanya'da ulusal bir gurur kaynağına dönüştü. Emniyet
        da tanıtılan Duster, markayı geleceğe taşıyan yeni nesil ikinci   ve asker olmak üzere kolluk kuvvetleri dışında ambulans olarak sağlık kurum-
        Dacia oldu. Erişilebilir, şık ve güvenilir olan Duster, 2010 yılında   ları da Duster tercih etti. Kamu kuruluşları dışında büyük şirketler de Duster’ı
        ihtiyaçlara cevap veren bir model olarak doğarken hızla marka   benimsedi.  Dacia Duster satışa sunulduğu günden bu yana 40’ın üzerinde
        ve tüm sektör için ikonik bir model haline geldi. Bugüne ka-  ödül kazandı. Romanya’da Yılın Otomobili, İngiltere’de En İyi SUV, Almanya
        dar 2 milyon satış adetine ulaşarak büyük bir başarı elde etti.   ve Belçika’nın En İyi Aile Otomobili gibi ödüller bu benzersiz ve ikonik modelin
        Türkiye 152 bin 406 adetle, en fazla Duster satışı gerçekleşen   ne kadar başarılı olduğunun kanıtlıyor.
        4’üncü ülke konumunda bulunuyor. 2 milyon adet Duster için
        2 bin 100 futbol sahasından daha fazla alan gerekirken, arka
        arkaya dizildiklerinde ise Ankara-Helsinki arası gidiş dönüş
        bir  rota  oluşturulabiliyor.  Üretim  bandından ortalama her  63
        saniyede bir Duster inerken, günde ortalama bin adet Duster
        üretiliyor. 2 milyon Duster üst üste yerleştirildiğinde ise 380’den
        fazla Everest Dağı yüksekliğine ulaşıyor. İlk nesil Duster en çok
        satan model olmayı başarırken, yenilenen haliyle bu başarının
        da ötesine geçti. Yaklaşık yedi yıl sonra, 2017 yılında yenilenen
        tasarım; orijinal DNA’yı korurken geçmişin üzerine inşa edil-
        erek daha da iyisini sunuyordu. Çok sayıda şirket içi tasarım
        yarışması ve heyecan verici bazı eskizlerin ardından önerilerin
        arasından sıyrılan Duster; daha kaslı bir tasarım, daha yüksek
        omuz çizgisi ve daha iddialı bir ön ızgara ile dikkat çekiyordu.

              konomik  ve  güvenilir  çözümlere  odaklanan  yapısına
              karşın, otomobil son derece çekici tasarımıyla göz
              dolduruyor. Bu konuda şnorkel önemli bir örnek. Sin-
        E yalleri de barındıran bu siyah eklenti, Duster’ın ayırt
        edici özelliklerinden biri. Dış Tasarım Başkanı David Durand,
        parçanın arkasındaki hikayeyi şöyle anlatıyor, “Teknik bir kısıtla-
        ma nedeniyle bu tasarımı yapmak zorunda kaldık. Tekerleklerle
        kapıların çizgisi oldukça dengeli ve bu dengeyi bozmak isteme-
        dik. Böylece çamurluklar ve kapılar arasını dolduran plastik bir
        şnorkel yarattık. Çakıl ve çamur lekelerine karşı ideal koruma
   8    sağladığı için çok işlevsel. Duster’a sağlam bir görünüm de ka-
        zandırıyor. Benzersiz bir tasarım yaratırken maliyetten tasarruf
        ettik.”
     MAGAZINE.COM.TR







     AUTOMOBILE


























      Automobile Magazine  | NİSAN - MAYIS 2022
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13