Page 7 - Automobile Magazine - Dijital Otomobil Dergisi, Aralık 2019 Sayısı
P. 7
Rolls-Royce
Wraith’in tavanını
süslüyor...
EDİTÖR KÜNYE
İmtiyaz Sahibi ve
Rolls-Royce mühendis ve zaanatkar- Genel Yayın Yönetmeni
larından oluşan özel bir ekip yaklaşık 250 Umut Özgür SUNAY
bin ilmekten oluşan Peregrine Şahini’ne Finans Müdürü ve
hayat verirken, bu yırtıcı kuş Rolls-Royce Mali İşler
Wraith’in tavan döşemesinde kendine yer Fahri ÖZDOĞRU
buldu. Gökyüzünde kanatlarını açmış şekilde Hukuk Departmanı
konumlandırılan motif, Rolls-Royce Wraith Dr. Nesrin AKIN SUNAY
modelinin odak noktalarına ustalıkla eklendi. Av. Emre MUHTARANLAR
Otomobil iç kısımda bulunan bu motif, arka Yurt Dışı Haber Editörü
yolcu koltukları arasında süsleme olarak da Aydın KAYGUSUZ
kullanılıyor. Ayrıca, otomobilin piyano kapla- Reklam ve Medya
ma yüzeyleri üzerine boyanmış olan şahin Planlaması
kanadı motifi, Charles Blue deri rengini ön MediaSun
plana çıkarıyor. Grafik-Tasarım
MediaSun
U. Özgür SUNAY
2019 Yılının son sayısı olan Aralık sayımızdan Merhaba...Oldukça yoğun ve uzun bir yıl geçirdik. 2019 Dağıtım ve Yayın Ağı
yılına bakacak olursak, Automobile Magazine dergimiz adına yapmış olduğumuz işlerle ve otomotiv Internet-Online Sistemler
dergilik.automobilemagazine.com.tr
sektöründe özellikle yayıncılık anlamında oldukça ön plana çıktığımız bir yıl oldu. Bu bakımdan belki de Magzter, Issue Dijital Platformlar
şu zamana kadar hem bir otomobil dergisi olarak, hem de dijital otomobil haberciliğinde yer almakta olan Editör Ağı
Türkçe, İngilizce ve Almanca haber sitelerimiz ve yayınlarımızla beraber 2019 yılında rakiplerimize oranla Gökçer ALP
da güçlü bir başarı elde ettiğimize inanıyorum. Tabi bunu yaparken bizim için en önemli olan özellikle Mehmet TIKNAZ
otomotiv dergi yayıncılığı sektöründe, ilk olarak Türkiye’de bir numara olabilmekti. 2019 yılı çok zorda Yaşar Ümit İLHAN
olsa bunu bize vermeyi başardı. Şimdi ise hedefimiz yine rakiplerimize göre hem bulunduğumuz konumu Web: https://automobilemagazine.com.tr
koruyabilmek hemde site ve dergi olarak daha yukarılara çıkabilmek. Bunu şu şekilde değerlendiriyoruz;
Alexa verilerine baktığımızda şu anda Automobile Magazine olarak, Türkiye’nin en değerli ilk 10.000 Diğer siteleri ve uygulamaları:
en.automobilemagazine.com.tr
sitesi arasında yer almak elbette iyi. Fakat ilk 4.000 site arasına kadar girebildiğimiz 2019 yılında zamanlar de.automobilemagazine.com.tr
aylar da oldu. Global olarak ise yine şu anda Dünya genelinde 400 bininci sıralarda seyrediyoruz. Yine video.automobilemagazine.com.tr
dergilik.automobilemagazine.com.tr
2019 yılında site olarak, 240 bin gibi rakkamlara kadar yükselerek bu verileride gördüğümüz aylar oldu.
Yine bir değerli önemli unsurlardan biride her yıl performansımıza bakmak için yıllık bazda sunucumuzdan Yönetim Adresi ve Yeri:
çektiğimiz veriler. Henüz Aralık ayı başı olması sebebi ile biraz bu verileri erkenden sizlerle eksik olarak AND Binası, İçerenköy Mah.
Topçu İbrahim Sk. No:8 10/D
şu şekilde paylaşabiliriz. 2018 yılında tüm sitelerimize toplam yıl bazında 2,757,772 giren olmuş. Ve yine İç Kapı No:5 Kozyatağı E-5 Yanyol üzeri
2018 yılında 10,437,666 toplam bir hit elde etmişiz. 2019 yılının geride bıraktığımız 11 aylık verisinde Ataşehir - İstanbul | Türkiye
ise 3.693.525 yıl boyu sitelerimize giren olurken, Yine 2019 yılında 44.320.459 gibi toplam bir hit elde +90 216 290 04 03 - +90 543 3637007
etmişiz. Bu verilere göre öncelikle yıllık olarak 1 milyon gibi fazladan bir girişimiz olmuş. Aynı zamanda Twitter : automobilemagtr
2018 yılında 10 milyon kusur olan genel hitimiz, 2019 yılında 3 katından fazla artış göstererek, 44 milyon Linkedin: automobilemagazinetr
Instagram: automobilemagtr
kusur bir veri elde etmişiz. Bu bizim için çok iyi bir büyüme ve gelişme oldu. Özellikle kötü geçen Dünya YouTube: automobilemagazinetr
piyasasında ki otomotiv sektörü ve içerisinde olduğumuz yayınımız ile bizim adımıza iyi geçen bir yıl oldu
diyebiliriz. Özellikle yine Linkedin gibi önemli sosyal ağ ve mecralarda iyi bir gelişme ve kitle elde ettiğimiz “Automobile Magazine” Tüm hakları
Müşterilerin isteklerini yorumlama ve onları nakışa bir yıl oldu. Şu anda Linkedinde toplam 10.700 kadarı ile bir takipçiye sahibiz. Bu rakkam hergün yeni MediaSun - Umut Özgür Sunay!a aittir.
çevirme konusunda yeteneğini kanıtlayan Rolls- eklemeler ve bağlantılar ile artmakta. Buda bizi mutlu ediyor. Twitter’da ise 2012 yılından bu yana yani Basın kanunu gereğince aylık süreli ve
Royce Motorlu Araçlar Bespoke Nakış Uzmanı kurulduğumuz tarihten itibaren var olan aktif bir yayıncıyız. Şu anda da Twitter’da 11 bin kusur bir real ulusal yayındır. Dergimizin içeriğinde kull-
lanılan ilanların sorumluluğu ilanı gönderen
Josh Liles, Rolls-Royce deri tasarım bölümünde takipçiye sahibiz. Bu da diğer otomotiv dergilerinden ve yayınlarından bizi ayıran en önemli unsurlardan firmaya ya da ajansına yazılardaki görüşler
çıraklık yapmadan önce, makine mühendisliği ve biri aslında. Çünkü biz günlük olarak Twitterda 3 farklı dilde yayın yaparak haber paylaşıyoruz. Son 60 ise yazarların kendi sorumluluğunda olup
3B tasarım ve mimarlık eğitimi almış bir tasarımcı. günlük Tweet verilerimize baktığımızda 160 bin K. görüntülenme etkileşim aldığını görüyoruz. Bu da yine tarafımızca sorumluluk kabul edilmez.
Dergimizin içeriğinde yer alan yazı ve
Marque bölümünde dokuz yıl geçirdikten sonra, Twitter’da aslında reklam olarak en az bir web sitesi trafiğine eş değer ne kadar da etkili olduğumuzu fotoğrafların izinsiz kullanılması tarafımızca
Marque’in tüm nakışlarının sorumluluğunu üstlenen gösteren diğer önemli bir verimizdir. Tüm herşeye komple olarak bakacak olursanız, bu çok daha fazlasını yasaklanmıştır.
Josh Liles, yetenekli bir zanaatkârlar ekibine liderlik yapabilecek bir kapasiteye sahip olduğumuzu aslında gösteriyor. Bunun için şu anda yine bir takım teknik
ediyor. Liles; “Tasarım, Peregrine Şahini’nin kaslarını, alt yapı ve yeni yatırımlarımızda gündemde. 2020 yılının da bu anlamda sorunsuz ve sağlıklı geçmesi ISSN NO: 2148 - 0001
hareketini, tüylerinin gölgesini saatlerce gözlemley- için şu an aslında bunun üzerinde çalışıyoruz. Ve, yine şunu söylemem gerekir ise yatırımlarımızın 2020
erek anlamamız gerekiyordu. Kuşun asil ve yırtıcı yılı ilk ayları itibarı ile devam etmesini de planlıyoruz. Belki, site, haber ve e-dergi platformu ile yeni bir mediasun.com.tr
duruşunu uygulamak istedik. Nakışın çoklu ilmekleri, takım farklı ve yine ilk olarak imzamızı atacağımız bir yeni projemiz ile gündeme gelebiliriz. Bunun için şu
dikişin yönü, uzunluğu ve aralıkları, tasarımın son hali anda bir şey söylemek biraz erken olsa da düşündüğümüz bir takım yeni birşeyler var diyebilirim. Buna copyright 2012
üzerinde büyük bir etkiye sahip oldu. Şahinin ga- tam anlamı ile karar verdiğimizde sizlerle paylaşıyor olacağız. Şimdiden iyi yıllar, mutlu yıllar ve iyi seneler
gasını kasıtlı olarak şekillendirdik ve saldırgan teması diliyorum...
yaratmak için gözlerini büyük yaptık ”dedi.
Sevgilerimle, Umut Özgür Sunay
6 Number 1 - Automobile Magazine Aralık -2019 7