Page 9 - E-Dergi-Automobile Magazine
P. 9

Yeni Audi Q8





                udi’nin Q model ailesinin en  kısmı daha fazla yol tutuşuna sahip olan
                büyüğü olan Audi Q8, dış  aksa yönlendiriliyor. Buna ek olarak 254
                tasarımı, geniş ve zarif iç me-  milimetrelik zemin yüksekliği, ön ve arka
        A kanı, ileri teknoloji ürünü nav-  çıkıntıların kısalığı ve yokuş aşağı iniş kon-
        igasyon, bilgi ve eğlence sistemleriyle  trolü sayesinde Audi Q8, asfaltın bittiği
        dikkat çekiyor. Dört kapılı lüks bir coupé  noktadan sonra da aynı performansla yol-
        aracın pratik çok yönlülüğünü, geniş bir  una devam edebiliyor. İlerici Direksiyon’un
        SUV modelin avantajlarıyla buluştur-  standart olarak sunulduğu modelde, dört
        an  Audi  Q8,  aynı  zamanda  son  derece  tekerlekten  yönlendirme  sistemi de  op-
        donanımlı, kapsamlı bir bağlanabilirlik  siyonel. Bu sistemde 5 dereceye kadar
        sunuyor. quattro dört tekerlekten çekiş  yön değiştirebilen arka tekerlekler düşük
        özelliğiyle arazi sürüşleri için de sıradışı  hızlarda yapılan dönüşlerde çevikliği artır-
        bir dayanıklılığa sahip model, hem iş  mak için dönüş yönünün tersine, yüksek
        seyahatleri hem de keyif amaçlı sürüşler  hızlarda ise dengeyi artırmak için dönüş
        için ideal bir yol arkadaşı. Esnek, sportif  yönüne çevriliyor. Hassas ve net kon-
        ve zarif: Audi’nin diğer tüm SUV mod-  trol ve göstergeler: Yeni Audi Q8’in MMI
        ellerinden alışık olunan sportif dinamizm  dokunmatik ekranlı yönetim konsepti
        ve üst düzey premium kalite hissi, Audi  sayesinde otomobilin hemen tüm fonksi-
        Q8’de daha da belirginleşmiş. 4,99 me-  yonlarına iki geniş ekran vasıtasıyla ulaş-
        tre uzunluğunda, 2 metre genişliğinde ve  mak mümkün. Üstteki 10,1 inçlik ekran,
        1,71 metre yüksekliğindeki SUV, kardeşi  bilgi ve eğlence sistemi ile  navigasyon
        Q7’den daha geniş, daha kısa ve daha  tarafından kullanılırken, sürücü ise 8,6
        yere yakın. Neredeyse 3 metreye ulaşan  inçlik  ekran  üzerinden  otomobilin  ısıtma                         9
        aks mesafesi sayesinde, iç mekan uzun-  ve havalandırma sistemi ile konfor fonksi-
        luk ve yükseklik yönünden rakiplerinden  yonlarını yönetebiliyor ve yazı yazabiliyor.
        daha  ferah. Arka  koltuklar  yatırıldığında  Kullanıcı bir düğmeye bastığında titreşim
        ise, bagajın toplam hacmi 1.755 litreye  ve sesle geribildirim alıyor. Buna ek
        ulaşıyor. Q ailesi için yeni dış tasarım; Q  olarak, sesli kumanda sistemi sayesinde                          MAGAZINE.COM.TR
        model ailesinin yeni yüzü olarak lanse  Audi Q8 akıllı bir konuşma arkadaşına
        edilen Q8, ilk bakışta sekizgen tek parça  dönüşüyor. Sürücü, sisteme sesli komut
        ızgarasıyla fark ediliyor. Dik konumdaki  verirken belirli kalıplara bağlı kalmak zo-
        güçlü radyatör ızgarası, öne doğru uza-  runda değil, örneğin yakındaki restoran-
        tılan spoiler ve sert çizgilere sahip hava  ları bulması için “Acıktım” demesi yeterli.
        kanallarıyla  birleşmiş  ve  otomobile  ken-  Otomobilin göstergeleri, tümüyle dijital
        dine güvenen bir görünüm kazandırmış.  Audi sanal kokpitinde yer alıyor. Yük-                                 AUTOMOBILE
        Zarif bir kavisle arkaya uzanan tavan, hafif  sek çözünürlüklü 12,3 inçlik ekran, çok
        eğimli D sütunuyla buluşuyor ve 22 inçlik  fonksiyonlu direksiyon yardımıyla değiştir-
        tekerleklere ev sahipliği yapan tekerlek  ilebilen iki farklı görünüm seçeneğine sa-
        kemerlerinin üzerindeki quattro çizgisinde  hip. Opsiyonel plus seçeneği ise spor-
        son buluyor. Standart olarak LED farlarla  tif üçüncü bir görünüm daha sunuyor.
        alınabilen Q8’de, HD Matrix LED tekno-  Baş  üstü  göstergesi  ayrıca  navigasyona
        lojisi ise opsiyonel bir donanım olarak  yardımcı olan kapsamlı bir şerit asistanı
        sunuluyor. Hem gündüz farları hem de  gibi önemli bilgileri ön cama yansıtıyor.
        arka lambaları üç boyutlu görünümleri ile
        dijital bir karaktere sahip. Sportif sürüş:
        Audi’nin en üst sınıf SUV’u da, markanın
        diğer modellerinde olduğu gibi quattro
        ile bütünleşmiş. Tümüyle mekanik orta
        diferansiyel motorun ürettiği gücü ön ve
        arka aksa standart olarak 40:60 oranında
        aktarıyor. Gerektiğinde ise, gücün büyük


                                                                                                               10.YIL
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14