Page 8 - E-Dergi-Automobile Magazine
P. 8

Audi ürün ve hizmetleriyle Autoshow 2021 Mobility

















          Yeni Audi RS 6 Avant




                udi’nin  yüksek performans oda-  hızı 250 km/s olan RS 6 Avant, isteğe bağlı
                klı, 25 yıllık RS çalışmalarının bir  alınabilen dinamik paketle 280 km/s, dinamik
                ikon haline gelmiş olan versiyonu  paket plus 305 km/s hızlara kadar çıkabiliy-
        A RS 6 Avant, fuarın en ilgi çekici  or. 48 voltluk ana elektrik sistemi sayesinde
        modellerinden biri olmaya aday. Yüksek per-  turbo twin V8 motor, maksimum performansı
        formanslı bu Avant, Audi Sport’un geliştir-  yüksek verimlilikle birleştiriyor. Mild hibrit
        meleriyle mild hibrit sisteme kavuşmuş ve  sistemin (MHEV) kalbinde bir alternatör bu-
        bu sayede artan verimlilikle birleşen daha  lunuyor. Frenleme sırasında 12 kW’a kadar
        da fazla güç elde edilmiş. 25 yıllık RS tari-  güç geri kazanılabiliyor ve ayrı bir lityum iyon
        hi süresince tüm dünyada büyük bir hayran  pilde saklanıyor. Sürücünün 55 ila 160 km/s
        kitlesine sahip olan ve tam anlamıyla bir ikon  arasında bir hızda ayağını gaz pedalından
        haline gelen Audi RS 6 Avant Audi standının  çekmesiyle, sürüş yönetimi iki seçenekten
        en ilgi çeken modellerinden biri. Geniş ve  birini seçiyor. Gaz pedalına basıldığında, al-
        güçlü: dış tasarım Sınıfından benzersiz olan  ternatör  motoru  yeniden  çalıştırıyor.  MHEV
        gövde tasarımıyla Audi RS 6 Avant, ilk bakış-  teknolojisi, 22 km/s hıza kadar çalıştırma/
        ta, dururken bile son derece çekici olduğunu  durdurma işlemine izin veriyor. Bu sayede
        kanıtlıyor. A6 Avant modeline oranla çok farklı  günlük sürüşte 100 kilometrede 0,8 litr-
        bir tasarıma sahip RS’te, ön kapılar, tavan ve  eye kadar yakıt tasarrufu mümkün kılınıyor.
        bagaj hariç, dış kısım yalnızca RS’e özgü  RS6 Avant’taki bir başka verimlilik sistemi
        parçalardan oluşuyor. Geniş çamurluklarıyla  ise COD; düşük ve orta hızda, 2, 3, 5 ve 8
        her iki tarafta yaklaşık 40 milimetre genişley-  numaralı silindirler devre dışı bırakılıyor. Opti-
        en gövde, yüksek performanslı Avant’ın ayırt  mize edilmiş vites değiştirme sürelerine sahip
   8    edici karakterini vurgulıyor. Ön kısmın tama-  standart sekiz vitesli tiptronic, RS 6 Avant’ın
        mı  maksimum  düzeyde  farklılaştırılarak  A6  4.0 TFSI motorunun gücünü quattro sürekli
        model serisinden ayırt edici bir görünüme ka-
                                           dört tekerlekten çekişe aktarıyor. Sportif ve
     MAGAZINE.COM.TR  erdome’u ve A7 modellerindeki farları benim-  tamamen sporcu kimliğine atıfta bulunuyor.
                                           değişken iç mekan RS 6 Avant‘ın iç kısmı da
        vuşturulmuş. RS 6 Avant‘ın yeni kaputu pow-
        semiş. RS’ye özgü Matrix LED seçeneğinin  Yatay konumlanmış kademeli, üç boyut-
        de standart olarak alınabildiği RS 6 Avant’ın  lu gösterge paneli hafif ve zarif görünüyor.
        LED stopları da benzer şekilde, dönüşlerde,  Tamamen dijital işletim sisteminin kullanıcı
        araç kilitlendiğinde ve kilidi açıldığında RS’e  arayüzü, net siyah panel  tasarımıyla uyum
     AUTOMOBILE  özgü sıralamayla birlikte dinamik bir görünüş  sağlamış. En iyi MMI Tocuh Screen nered-
        sunuyor.  Singleframe  ızgara  içindeki  par-
                                           eyse görünmez bir şekilde siyah panel mi-
        lak siyah renkli üç boyutlu petek yapısı RS  marisine dahil edilmiş. “RS Monitor” ekranı,
                                           sürücüye, lastik basıncı, tork, güç çıkışı, mo-
        6 Avant’ın atletik görünümünü güçlendiriy-
                                           tor yağı sıcaklığı, püskürtme basıncı, ivme ve
        or.  Standart  Matrix  LED  farların  alt  kısmın-
        da, çarpıcı bir şekilde çizilmiş yeni yan hava  g kuvvetleri gibi sürüş bileşenleriyle ilgili bil-
        girişleri yer alıyor ve neredeyse farların alt  giler  aktarıyor.  Alüminyumdan  yapılmış  yeni
        kenarına kadar uzanıyor. Yan görünümde  büyük RS vites değiştirme kulakçıklarıyla
        uzatılmış ön bölüm, uzun, düz tavan çizgi-  alt kısmı düzleştirilmiş, tamamen delikli de-
        si ve düz D sütunlarıyla sağlanan karakter-  riden  yapılmış  spor  direksiyon,  sürücünün
        istik Avant silueti hakim. Siyah eklere sahip  yeni Audi drive select modlarını doğrudan
        RS’ye özgü yan etekler, gücün yanlarda  seçmesine olanak tanıyan çok işlevli düğmel-
        görsel olarak vurgulmasını sağlıyor. Dinamik  ere sahip. Yeni RS 6 Avant, kapsamlı konfor,
        arka kısımda, spoylerden uzanan siyah renkli  bağlantı ve sürücü asistan ekipmanıyla bir-
        tavan kenarı ve RS’e özgü yine parlak siyah  likte alınabiliyor. Bu şekilde, sportifliği sınırsız
        tampon, öne çıkan öğeler. Sıradışı güç paketi  uzun mesafe performansıyla birleştiriyor ve
        Audi RS 6 Avant’taki 4.0 TFSI, 600 PS güç ve  birçok durumda sürücüye yardımcı oluyor.
        800 Nm tork sunuyor Sadece 3,6 saniyede  Adaptif hız sabitleyiciden, Şerit değiştirme
        sıfırdan 100 km/s hıza ulaşan model 12 san-  asistanına kadar 30’dan fazla asistan sistemi
        iyede 200 km/s değerine erişiyor. En yüksek  bulunuyor.


      Automobile Magazine  | EYLÜL-EKİM 2021
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13